Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 20 november 2012 18:11

Sol från en blå himmel idag också. Så det blev att sitta och lapa sol. Vi var över till Eva och Hans

en stund också innan vi cyklade ner till Peniscola  för att handla lite, det är alltid något som är slut.

Förra året tog jag massor av kort men inte i år, känns som vi fortfarande är på väg söder ut och det

är vi ju. Vi kör vidare imorgon förmiddag.

Det fortfarande hög beläggning på LaVolta. Alldeles innan man kommer upp till LaVolta så finns

det en ställplats som har öppnat i år och där är också rätt många bilar. Cyklade förbi nere vid hotellet

också men där var ställplatsen stängd.

Fick höra att det varit inbrott i ett par bilar natten innan vi kom hit. LaVolta har vakt som bevakar

platsen på natten och grindarna är låsta . Så man ser att man kan inte vara säker någonstans.

Nu ska vi gå upp till baren/restaurangen och kolla internet.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 18 november 2012 14:45

Regn och åter regn sedan i går eftermiddag och hela natten det åskade också långt in på

natten.

Idag är det grått men inget regn.

Idag tog vi oss till Edens camping Peniscola och hälsade på Hans och Margareta. Fick flera

tips av dem angående Portugal. De körde genom Portugal och hit tidigare i höst.

Det här gråa trista vädret gör att det är rätt avslaget så läsning är vad som passar bäst just nu.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 17 november 2012 11:39

Tornado dragit fram i södra Portugal med stora skador som följd. Många övervintrare har drabbats när husbilar

har vält i stormen.

Bilder lånade från Googel och Facebook

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 17 november 2012 10:30

När vi kom igår så träffade vi Hasse & Eva och hunden Linus som har varit några dagar här. Vi

satt utanför restaurangen på kvällen och surfade så kunde Lilla My vara med oss. Fri Wifi här!

Idag är det grått och trist regn har regnat inatt också. Så det blir en dag med en bok i handen.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 16 november 2012 18:53

Vaknade till grått och trist väder men ska man köra så vad gör det. Nere utefter Medelhavskusten

vid Barcelona sken solen. Och väl framme i Peniscola var det blå himmel och man satt ute och solade.

Vi har velat om vi skulle köra betalvägen förbi Barcelona men det blev Autovista ända ner.

B-11, B340  och A7.

Man ser många odlingar utefter vägen och folk som jobbar. Tre grabbar gick och sprutade på

fältet med behållaren på ryggen och sprutmunstycket framför sig. Utan skyddskläder/mask. Smart

att sedan gå och andas in detta! Det var inte vatten de sprutade så mycket är klart.

Nu sitter vi på La Volta och här är det många som har stannat till. Skön kväll, 15 gr ute kl 18:30.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 15 november 2012 18:45

Vi fick 22 grader idag och solen har värmt ordentligt. Vi blev kvar på campingen och satt och solade.

Riktigt skönt har vi haft det, märks att Lilla My trivs i värmen.

Vi bestämde att vi skulle äta på restaurangen ikväll tillsammans med Göran & Kerstin. Vi hade köpt

räkor som vi tog på eftermiddagen och vitt vin till detta. Restaurangen ligger bara en liten bit från

campingen men öppnade inte förrän 19:30 så vi var rejält hungriga när vi kom dit. Vi åt Ankbröst

med tillbehör, smakade alldeles utmärkt. Blev bjudna av Göran &Kerstin. Tack så mycket!

I morgon far vi vidare söderut och Göran & Kerstin stannar kvar i Roses.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 14 november 2012 21:52

Började morgonen med de vanliga bestyren. Vädret såg inte så bra ut på morgonen men vi bestämde

att cykla. Ville visa  Göran & Kerstin vägen till Empuriabrava. Ett samhälle några km från Roses med

ett kanal system. Så att man kan ha båten vid sin villa och på andra sidan står bilen parkerad. Har ni

vägarna förbi är det värt ett besök.

Väl hemma lagad vi middag och satt ute och åt. Cyklade i Roses och såg oss omkring. Kom till

fiske hamnen och där är det var några fiskaffärer öppna. Många olika sorters fiskar i disken. Köpte

räkor ja nu var det G&K som köpte och vi var med och delade på detta. Men dessa var okokta.

När vi kom hem så kokte vi räkorna i saltvatten.

Dukade upp ute nu var klockan 18:30 men det var riktigt skönt ute. Räkorna smakade riktigt gått.