Alla inlägg den 17 mars 2013

Söndag och regn och vi är återigen i Santa Pola kom igår. Hann inte mera än parkera så fick vi besök av Hasse och Eva (Från Korsnäa Finland). Kul återseende vi fick bjuda på kaffe och vi satt ute och fikade. Jag hämtade mat från Kinesen igår. Det var faktiskt första gången jag var där och vi som har varit här så många gånger. De serverade stor buffé så jag plockade ihop och tog med hem. Allt var till belåten och mätta blev vi. Jag var inne på Camping Bahia en kort stund och hälsade och pratade med några bekanta.


Det är tid för Birgitta att ta prov och här har vi ett ställe som gör det smidigt och bra. Det har fungerat bra den här säsongen också med provtagningen på vår vistelse i Portugal.


Idag är det innesittarväder. Vi har pressat citroner och fryst in saften och apelsinjuice för att dricka. Jag bad om liteextra citroner när vi lämnade Citronlunden i Murcia. Så nu har vi så det räcker ett tag. Birgitta har bakat en kaka idag och jag tror att den har smak av apelsin och äpple.


Ställplatsen här är välbesökt ligger ett stycke från stan men med cykel och friska ben är man snart nere. Det är också mycket bra WiFi som ingår i avgiften.


Fick oss tilldelat ett kort om ”Hemhjälp” www.hemhjalp.com deras arbetsområde är från Benidorm i norr till San Pedro de Pinatar Murcia. Mycket Skandinaver som vistas och bor i denna region i Spanien Detta har funnits i många år här i Spanien. Här kan man få tolkhjälp och annan hjälp i akuta situationer. De samarbetar med Nordiska Försäkringsbolag och SOS international och kommuner i Sverige mm.

Var första gången vi hör talas om detta.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Välkommen att skriva

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Statistik


Skapa flashcards