Direktlänk till inlägg 7 juli 2012
Det blev fullt på ställplatsen på kvällen några svenskar till anlände. Lämnade Ålesund före middagstid
när de vanliga uppgifterna vid servicestationen var avklarad. Körde upp på Aksla och Fjällstua för att
se på utsikten över Ålesund. Den var storslagen, man såg långt ut över öarna och havet. Det var brant
och smal väg upp och många bussar att trängas med. Tänkte på hur de som bor utefter gatan/vägen
har det på vintern när de ska ut och köra. Inget att vara avundsjuk på. Det var inte det bästa vädret
idag soldis och molnen låg lågt, vi skulle ha varit upp igår då det var klart solsken .
Vi körde vidare mot Molde tog färjan vid Vestnes. 331 Nkr bil 8m och 1 passagerare 20 Nkr (pensionär).
Så svängde vi mot Atlanthavsvägen. 2002 var vi där senast ska bli trevligt att än en gång köra den.
Körde upp till Bud och vidare mot Vevang. Svängde mot Eide tog in på en liten camping/ställplats
”Akslia camping” 130 Nkr allt ingår. Så i morgon kör vi Atlanthavsvägen.
Träffade en cyklist en kvinna som cyklat från Nordkap och ska till Bergen på 4 veckor utefter Norska
kusten. Tufft av en ensam tjej hon tog flyget upp för att utföra detta bedrift. Hon sa att det har varit
jobbigt bitvis, mycket uppför och stark vind. När vi träffade henne var hon så glad för att det har varit
plant som hon uttryckte sig. Fast hon hade stark motvind.
Idag skriver vi första inlägget på nya Bloggen på WordPress. Kul om ni vill fortsatta att följa oss på resan och våran vardag. Vill tacka alla för kommentar på gamla bloggen. Vår önskan är att ni vill fortsätta att skriva kommentar även här på nya...
Nu har vi suttit och hoppat på de Tyska vägarna. Fy, vad dåliga de är. Vi tycker att det är dålig standard på vägarna. Vi har kört på A7 mestadels. Temperaturen har pendlat mellan 17 – 20 garder. Vi stannade på ”TopPlatz Göttingen&rdquo...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | |||
16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 |
29 |
|||
30 |
31 | ||||||||
|