Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 27 januari 2012 18:21

Det regnade i natt det såg inte så  lovande ut på morgonen. Men vi fick uppehållsväder och solen tittade fram och värmde ordentligt. Tog mig in till marknaden på förmiddagen Birgitta skickade med en lapp att jag skulle handla också. Var tvungen att cykla hem och lasta av, köpte allt utom det som stod på lappen. Men fina grönsaker och
frukter fick jag med mig hem. Här var marknaden inte alls så stor och det var låga priser på frukt och grönt. En vända till för att handla lite basvaror fick det bli.

Vi pressar 4 apelsiner och 2 citroner på morgonen. Så nu är snart alla citroner slut som vi fick här när vi kom.  Smakar alldeles utmärkt att starta dagen med.

Idag har vi inte gjort så mycket mest suttit i solen. De andra svenskarna var en runda in till Murcia i eftermiddag. Birgitta känner sig litet trött så vi försöker att ta det lugnt. Ordnade till en bra middag och åt upp köttet som blev kvar igår, så mätta blev vi idag också. Vi stannar några dagar till här.

Vi badade Lilla My igår och hon fick avmaskningpiller mm som hon ska ha. Hon blir så fin i pälsen efter badet. Nu är hon som vanligt igen pigg och glad om man kan säga så. Får sitt vanliga stolle- ryck och far runt här i husbilen men hellre det än att ha henne hängig.




Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Välkommen att skriva

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards