Alla inlägg den 29 december 2010

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 29 december 2010 19:43

Ja nu är det också slut med arbetet efter 37 år på Benzlers. Har valt att pensionera mig 1 jan. så vi får se vad som händer framöver. Många har frågat mig om det inte känns konstigt att bara gå ut genom dörren och veta att jag inte behöver återvända. Men jag måste erkänna att tiden känns rätt att avsluta har känt en längtan att komma till ett avslut. Många år i industrin har det varit först Wirsbo Bruk i Wästmanland och Noss i Norrköping det har varit många intressanta år med arbete. Många olika arbetsuppgifter och tjänster har jag haft. Det började på bruket med att jag jobbade i maskinverkstaden och sedan i vad som kallades utvecklings verkstaden där var vi två personer. Flyttade hem till och började jobba på Noss.  När Benzlers etablerade sig i Norrköping 1973  så började jag jobba där. Där kom jag in på NC-tekniken när de köpte nya styrda maskiner. Men när man köpet ASEA lätta växelverkstad i Helsingborg så flyttade vi med. Började som skift gående arbetsledare med att jobba ett tag i Värnamo. Men vad som var intressant var att här var det i stort set bara styrda maskiner och även robot celler. Fick frågan om att jobba som produktions tekniker vilket jag tackade ja till och blev mycket inblandad i bearbetningen. Så många olika arbetsuppgifter har jag haft under åren som gått. Men vad jag tyckt varit mest intressant är nog att ha varit med om Nc teknikens uppstar industrin. Sista årens arbete har varit inriktad på EHS  Arbetsmiljö. Ett arbetsliv är som militärtjänsten man kommer ihåg det som var intressant. Ja detta är i korthet vad som har varit under 45 år.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Välkommen att skriva

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards