Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 19 oktober 2010 18:16

På lördagen var vi ett glatt gäng på 10 st från jobbet som fiskade vid Raus. Vi startade kl 9:00. Det nappade snart, själv drog jag upp min första på 1,4 kg. Vad man blir trött i ryggen av att stå och fiska!      Så det var skönt med en paus. Uffe tände grillen och grillade hamburgare och korv, det smakade bra. I Rausdammarna (Helsingborg) är det regnbågar man fångar. Det är två dammar att fiska vid.  Kl 17:00 avslutades fisket och då vägde vi de två största. Vinnaren var på 1,5 kg. Själv drog jag upp 3 stycken. Vi hade en toppendag med sol men lite kallt i vinden. På lördagskvällen var jag sliten efter en dag utomhus, trött i benen.


  


Söndag var familjen samlad hemma hos oss i Ödåkra på middag Var osäker på om vi skulle kunna sitta i uterummet för det var lite kallt på morgonen. Men med lite tillskottsvärme blev det bra temperatur till eftermiddagen. Det blev en bra eftermiddag tillsammans med barn och barnbarn. Birgitta fick mycket beröm för maten men speciellt såsen att den var så god. Till dessert blev det äpplekaka och vaniljsås. Då upptäckte Birgitta att en vaniljvispförpackning istället för grädde hade används i såsen till steken.   

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Välkommen att skriva

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Arkiv

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards