Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 20 juli 2009 16:57

Wifi i Letland är inte gratis 3 Lv en Lv är 16.46 Nu är vi i Riga och tagit in på Camping inte långt från gamla staden.



Vi vaknade kl 07 av att regnet smattrade på taket men kvalmigt som bara den. Gick in och duschade det var så kvalmigt att det gick inte att torka sej torr. Fyllde vatten och tömde toan sen for vi vidare. Pärnu verkar vara en SPA och shoppingstad, hittade inget intressant att titta på men det får vi väl veta när vi kommer hem. Körde vidare till Lettland passerade gränsen, ingen kontroll. Vägen var rätt ogämn efter gränsen men märmare Riga var ny väg. GPS,n hade det jobbigt att uppdatera. Jag missade uppdatering på min TomTom med Öststaterna, fick låna Görans Garmin den har i alla fall de större städerna här i Baltikum inlagda, bra hjälp. Kom fram till Riga tänkte mig Riga City camping men det blev KIPSALAS KEMPINGS p.g.a att man ignorerar GPS,n.och svänger vänster istället för höger. Denna camping är toppen förutom att Wi-Fi inte har stark anslutning. ( Koordinater N56º 57' 6,7'' E24º 5' 6,2'' ).

Så var det där med att man behöver valuta det hittade vi en uttagsautomat på Islande Hotel mitt över gatan. Mycket prat i kväll för nu ska vi dela på oss T&MB ska ta färjan från Klaipeda på onsdag och vi från Ventspils på torsdag 23/7. Vi har haft ett strålande väder i dag kunnat sitta ute till långt fram på kvällen. Cyklade till ett stort köpcenter innan maten och provianterade. Birgitta och jag kommer att ha en heldag i Riga ska bli mycket trevligt. Så det blir två nätter i Riga.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Välkommen att skriva

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Statistik


Skapa flashcards