Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson - 18 juli 2009 11:37

 

Idag vaknade vi och såg att det även idag skulle bli en fin dag. Det var 11 grader på morgonen. Dax för grötfrukost och kokt ägg kan det bli bättre en lördag morgon. ;)

Idag körde vi till Kuressaare. Stannade till och tittade på en meteroidkrater och köpte en virkad ängel i en hantverksbod.

Parkerade upp invid borgen i Kuressaare. Där var två ryssar som ville prata, dom var något dragna men trevliga. Var så intresserade av husbilen och att vi kom från Sverige. Thorwald trodde att de var förbannade för de var så högljudda. Inte törs vi lämna bilarna här sa han, jag sa att vi behöver inte vara oroliga för dem. De distraherade mig så mycket att jag glömde att låsa garaget på husbilen, skulle öppna det när vi kom tillbaka men då låste jag.

Birgitta och jag cyklade in till stan, här fanns mycket stickat. Birgitta hade pratat om att köpa tröjor så vi köpte varsin.

Handlade mat och körde vidare till Orissaare. Hittade en ställplats i Resemobil borderatlas. En liten hamn innan man kör över bron till Muhu där färjeläget till fastlandet är beläget. Det blir femte färjan vi kommer att åka med.

Men nu en skön kväll i solen och grilla en stor biff med goda tillbehör. Det blir rött i kväll också det är ju lördag så det måste bli något extra. Det är det ju varje kväll. Nå´t extra alltså.

Tar oss vidare ner till Pärnu i morgon.

 

Idag vaknar vi och ser att det även idag blir en fin dag. Det var 11 grader på morgonen. Nu dax för grötfrukost och kokt ägg kan det bli bättre en lördag morgon. Idag ska vi köra till Kuressaare.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Välkommen att skriva

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Arkiv

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards